Make-up voor elk seizoen

seizoen

De herfst gaat om back-to-school looks

Met de vier seizoenen zijn er ook vier soorten make-up looks die daar onlosmakelijk aan verbonden zijn. Daarom staan hieronder de meest iconische looks voor elk seizoen uitgelegd. Om te beginnen is de herfst het meest geassocieerd met het einde van de zomer. En wat gebeurt er tijdens deze periode? Inderdaad, kinderen en tieners moeten weer terug naar school. Jonge meiden doen het tijdens deze periode vaak rustig aan met de make-up. Zo kunnen zij ook even wennen aan het feit dat zij weer vroeg op moeten staan. De typische back-to-school look bestaat vaak uit enkel foundation, concealer en mascara.

Een look voor het feest seizoen

Van de vier seizoenen is de winter het meeste geassocieerd met de feestdagen. En er zijn natuurlijk erg veel feestdagen tijdens deze periode. Halloween aan het einde van de herfst staat helemaal in het teken van de special effect make-up. Daarnaast maken de mensen die thanksgiving vieren zich vaak op voor een diner. Met kerst maak je je vaak feestelijk op met thematische kleuren als rood, goud en groen. En bovendien is nieuwjaar altijd een reden om je feestelijk op te maken. Het vuurwerk mag namelijk niet meer stralen dan jij.

Een zachte lente

Lente is van alle seizoenen het meest geassocieerd met zachte pasteltinten en andere felle kleurtjes. Voor make-up looks halen de meeste mensen inspiratie bij bloemen vandaan. Die komen rond deze tijd van het jaar natuurlijk weer in bloei te staan. Ook wordt de geur van bloemen vaak in mensen hun schoonheidsroutine verwerkt doormiddel van parfum. En bovendien wordt rozenwater veelal gebruikt als setting spray voor mensen hun make-up look. De lente is die tijd van het jaar dat alles weer nieuw leven in geblazen wordt. Dus ook de inspiratie van visagisten.

De perfecte look voor het vakantie seizoen

Als laatste seizoen wordt de zomer uitgelicht. Nu denk je misschien dat je helemaal geen make-up kunt dragen als je gaat zwemmen. En dat is waar. Ook kan de hitte van de zon je make-up doen smelten. Daarom is het misschien niet zo’n geweldig idee om tijdens een hittegolf make-up te dragen. Wat wel kan is make-up dragen naar een strandfeest in de avond. In principe is elke look wat dat betreft gepast voor deze gelegenheid. Zolang het er maar makkelijk en feestelijk uitziet. Voor een themafeest kun je je aan de andere kant ook prima als zeemeermin opmaken.