Duur is niet altijd beter

duur is niet altijd beter

Je hebt niet altijd alles nodig

Wanneer meisjes in de puberteit komen, vragen zij zich vaak af wat een complete make-up collectie precies inhoudt. Dit is natuurlijk logisch, omdat zij juist op deze leeftijd gaan experimenteren met cosmetica. Maar niet alleen jonge meiden vragen zich dit af. Sommige jonge vrouwen die al lang uit de puberteit zijn, willen dit ook weten. Een van de grootste misverstanden hierin is dat je beter een apart kwastje voor alle producten kunt kopen. Dat is erg duur. Ook zou je het beste zoveel mogelijk dure make-up in huis moeten hebben. Dit is echter helemaal niet het geval. Hieronder zal verder uitgelegd worden waarom duur niet altijd beter is.

Luister niet naar Kylie!

Bijna elk merk dat je bij Douglas kunt vinden zal er op staan dat je dure make-up koopt. Ook Kylie Cosmetics en Kat von D delen deze mening. Het liefst koop je deze producten bij hun. En wanneer Kylie bijvoorbeeld een nieuw oogschaduw palet uitbrengt, moet je deze echt hebben. Bovendien heb je haar complete lip kit nodig en niet alleen de lipstick. Dit is allemaal onzin. Veel oogschaduw paletten bevatten namelijk dezelfde kleuren. Ook hoef je niet per se een lippotlood te gebruiken voor het aanbrengen van lipstick. Cosmetica merken verleiden je ook vaak met status. Als je één van hun producten koopt, ben je het helemaal.

Duur en controversieel

Veel luxe merken maken zich ook schuldig aan publieke schandalen. Dit maakt hun make-up niet alleen onbetaalbaar, maar ook controversieel. Denk bijvoorbeeld aan Chanel, waarvan Coco Chanel nazibanden had en dat wereldbeeld ook openlijk deelde. Kat von D heeft daarnaast een lijn met lipsticks met zeer provocerende namen. De namen van deze lipsticks romantiseren het zogeheten “Lolita complex”. En Kylie jenner is inmiddels van elke misstap die ze had kunnen begaan beschuldigd. Dit varieert van veel te hoge verzendkosten tot lipgloss met klontjes.

Make-up die duur is, maar het waard is

Eigenlijk heb je maar één duur make-up product echt nodig. Dit is namelijk foundation. Zonder een goede ondergrond kom je namelijk nergens. Je hebt hiervan ook vaak minder per keer nodig dat je het aanbrengt. Dit zorgt ervoor dat je langer doet met een dure foundation. Je mag hier dus best iets meer uitgeven aan bijvoorbeeld MAC foundation. Dingen als lipstick en oogschaduw hoef je alleen de juiste tint van te vinden. Wat betreft mascara is het verstandig om een waterproof product te kiezen. Dat loopt namelijk ook niet uit wanneer de huid rondom je oven veel olie produceert.