Hoe maak je je gezicht goed schoon?

gezicht schoonmaken

Gezichtstonic is je vriend!

Make-up aanbrengen is altijd leuk, maar je kunt het natuurlijk niet voor goed ophouden. Dan loopt het uit, krijg je vlekken en heb je eigenlijk het omgekeerde effect van wat je wilde bereiken. Goed voor je huid is het ook niet. Alle make-up gaat zich dan ophopen in jouw poriën, waardoor er puistjes ontstaan. Daarom is het van groot belang dat je jouw gezicht aan het einde van de dag goed schoonmaakt. En de makkelijkste manier om dat te doen is met gezichtstonic. Dit is een vloeibare oplossing die het beste is om ’s avonds snel even alle make-up van je gezicht te halen.

Zeep en water zijn altijd een goede keuze voor het gezicht

Water en zeep zijn natuurlijk ook handig als je je huid goed schoon wil maken. Soms ben je in de avond echter te moe om dit nog te doen. Het is dus verstandig om eerst je huid schoon te maken met tonic en een wattenschijfje. In de ochtend kun je je huid dan met een nat, ingezeept washandje schoonmaken. Of je hierbij warm of koud water gebruikt, is aan jou. Je wordt echter wel rustiger wakker wanneer je warm water zou gebruiken. Daarnaast kun je het ook onder de douche doen, zodat je sneller de deur uit kan.

Droge huid?

Voor wie een droge huid heeft, kan het gebruik van gezichtstonic niet het beste gevoel geven. Vaak merk je dit wanneer je het gevoel krijgt alsof er iets aan je huid trekt. Ook bij zeep kun je dit gevoel krijgen. Gelukkig is er een oplossing voor dit probleem. Dagcrème kan het irriterende gevoel van een droge huid verminderen. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is een klein beetje van dit product op je huid smeren. Het liefst dagelijks, nadat je je gezicht hebt schoongemaakt. Met deze methode zul je binnen no time resultaat zien.

Een masker voor grondige reiniging van het gezicht

Water, zeep en gezichtstonic zijn natuurlijk goede opties voor het verwijderen van make-up. Maar wanneer je je gezicht echt dieper wil reinigen, heb je een gezichtsmasker nodig. De beste maskers voor reiniging zijn die waar actieve houtskool in verwerkt is. Dit goedje trekt vuil aan, wat je zo kunt verwijderen wanneer je het masker van je huid spoelt. Houtskool maskers zijn gelukkig bij elke drogist verkrijgbaar als peel-off maskers en als kleimaskers. Het grappige van de kleimaskers is dat deze opzetten en gaan bubbelen als deze aan zuurstof worden blootgesteld.